Pojke dog efter råd att inte åka till sjukhuset – DN.se

Jag är inte förvånad över detta. Tyvärr måste man ju säga… jag har ringt till sjukvårdsupplysningen flera gånger, både när jag, sambon och barnen varit sjuka. Oftast är de riktigt bra. Men ibland är de så fantastiskt dåliga. Ingen koll, ställer konstiga frågor och jag har till och med råkat ut för fantastiskt otrevliga människor.

Att man blir kopplad dit när man försöker ringa till barnakuten på Sachsska är ingen höjdare heller. En gång ville jag kolla hur mycket kö det var, för jag ville åka in men det var inte tokbråttom, och det kan ju vara skönare att vänta lite hemma om det är jättemycket folk. Det gick inte. Och inte kunde man få bli kopplad någonstans heller. Och när jag försökte fråga igen blev hon som svarar ganska otrevlig. Jag vet att jag kan vara en riktig bitch och blir ganska otrevlig själv ibland, men ändå. Jag menar – de har ju ett digitalt kösystem, hur svårt kan det vara?

Jaja. Tur att vi har vår barnmottagning Sachsska i Nacka, där är dom verkligen HUR BRA SOM HELST! Vi är så fantastiskt nöjda med dom så det går inte att beskriva. Så skönt, särskilt när man har en M med extra allt. Nu har vi också lyckats hitta en husläkare på vanliga vårdcentralen som törs ta emot oss allihopa också, så det funkar jättebra. Så på det stora hela är jag supernöjd med vården, men ibland undrar man ju…

This entry was posted in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *